Grand finale - Reisverslag uit Rome, Italië van Vanja - WaarBenJij.nu Grand finale - Reisverslag uit Rome, Italië van Vanja - WaarBenJij.nu

Grand finale

Door: Vanja

Blijf op de hoogte en volg Vanja

16 Juli 2016 | Italië, Rome

Dag 21. Grotta del Pianoro – Rome!
De dag begon vroeg en de weersvoorspellingen waren niet al te best. Het zou maximaal 23 graden worden (opzich geen probleem) met vooral in de ochtend tot halverwege de middag onweer en regen (geen goed nieuws). De ochtend zag het weer er mooi uit, blauwe lucht met af en toe een wolkje. Toen we weg wilde rijden werden dit al steeds meer wolkjes. We hadden vandaag toch maar armstukken aangetrokken en onze regen jasjes meegenomen voor het geval dat. Op de camping waren we gister avond nog mensen tegengekomen die dezelfde route als wij fietsten alleen zij hadden iets meer tijd. Ook waren zij bepakt en bezakt maar hadden elektrische fietsen die hun ondersteunde door het heuvelachtige land. Na elkaar een fijne reis gewenst te hebben vertrokken we. Het was 51 kilometer naar Rome. De eerste kilometers mochten we nog wat klimmen en dalen, het regende af en toe maar zette niet echt door. Na 35 kilometer kwamen we op een fietspad terecht die ons tussen alle drukte door naar het centrum van Rome leidde. De laatste 10-15 kilometer moesten we toch echt het drukke verkeer in. Sommige delen hebben we gelopen, andere delen hebben we ons tussen het verkeer door weten te drukken. En daar was het dan het Sint Pietersplein! We hebben een paar aardige Nederlanders gevraagd of ze een foto van ons wilde maken en dat wilde ze wel. Ze waren wel nieuwsgierig naar ons verhaal of we daadwerkelijk hier helemaal heen waren komen fietsen. Het was leuk hun reacties te zien en we hebben nog even genoten van het uitzicht van het Sint Pietersplein. Hier hadden we dus al die weken naar toe gewerkt. We hebben totaal deze reis 2168 kilometer gefietst in 18 dagen, waarbij we 14606 hoogtemeters hebben gemaakt. De reis was ongelofelijk mooi en eigenlijk voelde Rome als de kers op de taart maar ook als een soort afscheid. De reis was voorbij, we hoefden alleen nog naar de camping terug te fietsen (zo’n 23 kilometer) en daarna hadden we geen meerdaagse tochten meer. Behalve uiteraard maandag en dinsdag even de Stelvio en de Gavia beklimmen. Iets waar we nu al naar uit kijken. Zaterdag en zondag gaan we gezellig met de bus door Rome heen toeren en genieten van de stad. Lieve mensen bedankt voor het lezen van het blog en alle lieve en leuke reacties! We hebben heel veel steun ervaren vanaf het thuisfront wat heel fijn was.

Terugblik
De reis was een opeenstapeling van verbazingen van omgeving tot eigen kunnen. Ons doel was Rome en onze verwachting was dat er dagen zouden zijn dat we er genoeg van zouden hebben. Echter hebben we hooguit momenten gehad van verveling, pijnlijke billen, schouders en nekken maar nooit zijn we opgestaan zonder de zin om te fietsen. Ook Opa heeft enorm genoten van het prachtige landschap, de zware parcours en de super smalle paadjes in Italië die hij met plezier zonder ongelukken bereden heeft. Opa heeft zelf ondervonden waarom de Italianen vaak van die kleine autootjes hebben, die passen namelijk wél door al die kleine smalle dorp straatjes.
Het is voor ons alle drie een avontuur geweest om nooit te vergeten.
Het mooiste: Oostenrijk en Italië van de Bodesee tot het Gardameer.
Het zwaarste: De dagen na de Silveretta van Landeck naar Bolzano en van Bolzano naar het Gardameer.

Dit is een prachtig avontuur geweest, op naar de volgende!

• 16 Juli 2016 - 20:46

Corrie En Piet:

Geweldig gedaan van alle drie wij staan versteld van jullie prestaties het is super en nu lekker uit rusten
    dat hebben jullie heel hard verdiend geniet er maar flink van en een behouden reis terug maar nu nog even niet van harte gefeliciteerd en verder nog een fijne vakantie en ook groetjes aan opa goed gedaan opa uit de kunst.
    groetjes Corrie en Piet uit Schiedam.

• 16 Juli 2016 - 20:47

Mamma:

Geweldig gefeliciteerd ik ben trots op jullie alle 3 fijn team. Nu weer veilig terug komen ik heb genoten van jullie reisverslag helemaal top. Liefs mamma

• 16 Juli 2016 - 21:27

Paps En Monique:

Wat een tocht, wat een kilometers, wat een kanjers...
    Fijn te lezen dat jullie van het begin te het einde ervan genoten hebben, en opa natuurlijk ook. Nu nog een ontspannen ritje terug en veilig thuiskomen.
    Verwen bij thuiskomst jullie achterwerken maar extra, al die weken op een paar vierkant cm's leer lijkt me geen pretje
    Gefeliciteerd met jullie fantastische prestatie.

Heel veel liefs,
    Paps en Monique

• 16 Juli 2016 - 22:05

Trista :

Wohoo super goed gedaan alle 3! Zal de verslagen missen haha.
    Geniet er nog even lekker van. Dikke kus

• 16 Juli 2016 - 23:00

Ton & Annelies:

Allemaal incl.opa gefeliciteerd met deze fantastische prestatie. Jullie kunnen trots zijn op jezelf want dit doet iemand niet even snel na.
    Bouw lekker af.... rust lekker uit en geniet nog even van de terugreis.

Het was leuk met jullie blog mee te genieten, "zo ver weg en toch dichtbij" ....
    Straks bij thuiskomst een lange "film" om samen nog eens op terug te blikken:
    2168/365d =5,94Km per dag

Een behouden terugreis allen en veel liefs,
    Ton & Annelies

• 16 Juli 2016 - 23:26

Ivar:

Geweldig om jullie reis mee te beleven.
    Geniet van de beklimming en de terug reis.
    alle goeds gewenst.
    Ivar

• 17 Juli 2016 - 09:43

Patrick:

wat een top prestatie zeg!
    ik heb genoten van jullie verhalen
    dank daarvoor
    gr Patrick

• 17 Juli 2016 - 10:51

Hans:

gefeliciteerd met het behalen van jullie gestelde doel...het bereiken van Rome op de fiets
    Een TOP-prestatie!!
    Vast gemerkt dat er meerdere wegen naar Rome gaan en is de vraag voor jullie vast goed te beantwoorden of voetreis naar Rome ook tot de mogelijkheden behoort.
    Geniet van Rome, dat hebben wij een paar weken geleden ook gedaan
    Veel plezier en goede reis terug

• 17 Juli 2016 - 12:00

Brenda:

Super prestatie! mogen jullie trots op zijn. Nu lekker nagenieten van alle avonturen.

• 17 Juli 2016 - 13:51

Tineke Schuurbiers:

Wij hebben genoten van jullie verhalen wat een top prestatie daar mogen jullie trots op zijn. Ook Opa wat een prestatie! geniet nog van de dagen in Rome en een goede terug reis. Lekker nagenieten!

• 21 Juli 2016 - 12:21

Remco:

Top dat jullie het gehaald hebben. Het klinkt zo makkelijk hier vanaf de bank. Veel succes nog met de mooie Stelviopas. Zeker even een broodje worst eten boven in Bormio, die hoort erbij. Goede reis nog verder terug.

• 08 Augustus 2016 - 10:35

Angela:

Vandaag eindelijk eens tijd gehad om jullie verslag en foto's uitgebreid te lezen. Wat gaaf dat jullie zo genoten hebben. Nu lekker nagenieten van alle herinneringen.

• 24 Augustus 2016 - 16:58

Marijke :